logo: tesserac

Tania Fraga

artist, designer, architect | artista, designer, arquiteta


Design | Simulations



	
fonte
fonte

Scultoric Design for the swimming pool water oxigenation using the Archimedes screw helixes' principle for climbing up water.

Desing de Fonte Escultórica promovendo a oxigenação da piscina a partir do princípio de elevação da água pelo movimento das hélices de um parafuso de Arquimedes

architecture
architecture

Desin Principles: The materials:

I look for durable materials, and for the unveiling of materials' latent shapes investigating their potential, their limits, their colors, their lightness and hardness as well as their immanent properties and characteristics.

Textures and colors:

Textures and colors determine contrasts and oppositions, lightness, complementariety, and are important to create architetonic dramaturgy.

Oppositions and contrasts:

I look for organic shapes exploring the three-dimensional space, bringing light and shadow to the piece. In doing so, I contrast hardness and strength of one material with the gracefulness and resilience of another; natural and artificial; gloss and matte; hardness and lightness. I apply

The Gestal Theory

to minimize the artworks components to obtain a 'good shape'.

Princípios para o Design: Os materiais:

Busco materiais duráveis e o desvelar as formas latentes, existentes em potência nos materiais. Investigo seus limites, suas cores, sua leveza e dureza assim como suas propriedades e características imanentes.

Texturas e cores:

Procuro criar texturas e usar cores valorizando contrastes, complementariedades, leveza, e oposições. Eles são elementos fundamentais para a criaço de uma dramaturgia arquitetônica.

Oposições e contrastes:

Crio organicidade em oposição a forma geométrica explorando o espaço tridimensional, trazendo luz e sombra para a peça. Ao fazê-lo contraponho a dureza e resistência de um material com a maleabilidade e a resiliência de outro, o natural com o artificial, o brilho e o fosco. Aplico a

Teoria da Gestalt

para reduzir os componentes de cada obra ao mínimo necessário para a obtenção da 'boa forma'